Reis mee met Ilse

Up-date

Up-date.

Even een korte up-date van afgelopen week.

Zondag hadden we het personeelsuitje naar Babunhol. Het was ontzettend gezellig die dag. We waren met zo`n 18 personen. Thema van die dag was samenwerking en communicatie. Eerst deden we een spel waarbij beide aspecten belangrijk waren. Er werd meer gelachen dan gecommuniceerd. Later deden we nog een ander spel en we moeten een zin doorfluisteren. Aan het eind van de rij kwam er natuurlijk een hele andere zin uit dan in het begin gezegd was.

Van een collega kreeg ik te horen dat zij ontslagen was en dat ze alleen mee was omdat ze iedereen dan nog een keer zou zien. Ze moest eruit omdat er te weinig werk was en zij nog in haar proeftijd zat. Ze wist niet of er nog meer waren die eruit moesten. Ik begon hem lichtelijk te knijpen aangezien ook ik nog in mijn proeftijd zat maar zij had het vrijdag gehoord en ik had geen bericht gehad.

Maandag ging voorbij. Ik werkte gewoon mijn nachtdienst… allemaal niets aan het handje.

Dinsdag ben ik lekker gaan slapen en toen ik wakker werd had ik een gemiste oproep. Geen idee wie het was maar uit nieuwsgierigheid heb ik terug gebeld. Ik kreeg de directeur van mijn werk aan de lijn. Na een lang en soms wat omslachtig verhaal kwam het hoge woord er dan toch uit…… ik was per direct ontslagen. Nou ja, het woord “ontslag” heeft hij niet zovaak genoemd. Hij noemt het liever “dat mijn contract geparkeerd is”. Wat dan weer zoveel inhoud als dat ik voorlopig dus niet hoef te werken, waardoor hij mij ook niet hoeft te betalen. Hij had mij liever gewoon willen houden maar er schijnen vragen vanuit de Surinaamse collega`s te zijn gekomen over waarom 2 anderen van de zorg wel, en ik niet. Ik ben dus ook niet ontslagen omdat ik mijn werk niet goed doe, maar omdat er mensen uit moesten en ik nu eenmaal nog in mijn proeftijd zat. Toegezegd is dat ik over ongeveer 2 weken opnieuw een contract krijg, maar voor hoeveel uur is niet gemeld. Hij verwacht dan wel weer volop werk

Eerst was ik nog wel optimistisch maar hoe later het werd, hoe meer ik er over pratte met anderen, hoe beroerder ik me ging voelen. Maar nog steeds vind het eerste de beste vliegtuig terug pakken, te makkelijk. Ik ben nog niet klaar hier. Ik heb er nog niet alles uit dit avontuur gehaald.

Uiteraard ben ik aan het rond kijken naar iets anders, kreeg van verschillende kanten goeie tips over bedrijven waar ik het zou kunnen proberen. Natuurlijk heb ik ook het werk bij de thuiszorg nog. Absoluut geen vetpot en al zou ik 40 uur per week daar gaan werken, kan ik er nog niet van rond komen maar op dit moment is alles beter dan niets. Ik was bij de thuiszorg gaan werken om wat extra`s te verdienen, niet om een gat te dichten zoals nu het geval is. Maar goed, ik klaag niet (of wel….. oke af en toe dan) Bij de thuiszorg heb ik naast de uren die ik in de zorg werk, nu ook ongeveer 16 uur per week om de administratie op de computer in orde te brengen. Hier lopen ze een beetje mee achter en er zijn er maar weinig die met de computer overweg kunnen. Ik zou dat werk zelfs thuis op de laptop mogen doen. Ideaal !! Op die manier zou ik het zelfs naast een 40 uurs baan kunnen doen in de avonduren. Ach, eerst maar eens zien dat ik weer aan een 40 uurs baan kom hahaha.

Verder ben ik van de week ook nog op trip geweest naar Brownsberg, Stone Island en hebben we een goudmijn bezocht. Op Brownsberg heb je een route naar 2 watervallen, de Leo-val en de Irene-val. In maart had ik deze route ook gelopen (berg op, berg af) en heb daarna gezegd nooooooit meer Brownsberg te beklimmen. Ik ging totaal kapot toen. Uhm, het was nu niet veel beter maar wat is die klim weer afzien…. Pff. Na een nachtje in de hangmat (begint te wennen, heb zelfs een paar uur geslapen) zijn we de volgende dag doorgereden naar Stone Island. Stone Island ligt aan het Brokopondomeer.

Even een educatief lesje tussendoor:

Het brokopondomeer is een stuwmeer dat is ontstaan toen ze een dam hebben gebouwd in de Surinamerivier. Het meer was nodig voor stroomopwekking. Grote leefgebieden zijn onder water gelopen en al die mensen zijn vooraf geëvacueerd. Er is niets vooraf afgebroken, geen huizen, geen kerken en alle bomen zijn gewoon blijven staan toen het meer langzaam aan volliep. Het meer is zo groot als de provincie utrecht. Wat er nu nog te zien is, is de boomtoppen die boven het water uitsteken. Her en der heb je eilandjes wat dus eigenlijk bergtoppen waren vroeger. Toen wij `s middags een stukje gingen varen, voeren we ook tussen de boomtoppen door.

We zijn naar een verlaten goudmijn gevaren waar we van onze gids uitleg kregen over de goudwinning. Later, toen we terugreden naar de stad, heeft hij een actieve goudmijn gezocht en na wat onderhandelen met de eigenaar mochten wij als blanke toeristen er een kijkje nemen (zeer ongebruikelijk dat toeristen toegelaten worden). 1 van de medewerkers deed voor hoe je goud zoekt met de hand, dus met zo`n schaal. Zowaar kwam hij met wat goudstof naar boven om het ons te laten zien. Het was te klein om waarde te hebben maar wel erg grappig om te zien.

Na 2 lange dagen waren we moe maar voldaan terug in de stad, waar je weer terugkomt in de drukte en de levendigheid op straat. Zo even een paar dagen in de natuur zijn, is wel heel rustgevend dan.

Foto`s probeer ik zo snel mogelijk te plaatsen.

Reacties

Reacties

Wilma Polman

Wat balen Ilse! Ik hoop dat ze snel weer heel veel werk hebben en dat ze je smeken om terug te komen.
Groetjes,
Wilma

Alderd en Tiny de Boer

We hebben jouw verhalen met veel interesse gelezen. Balen dat je nu je ontslag hebt gekregen. We hopen dat je snel ander werk kunt vinden. We wensen je heel veel succes bij het vinden van een nieuwe baan zodat je jouw droom kan waarmaken. We blijven jouw avonturen en dromen volgen. We wensen je fijne kerstdagen en een voorspoedig 2015.
Groetjes, Alderd en Tiny

José Blom

Ilse hopelijk vind je wat inkomstenbronnen.
Blijf genieten!!
Alvast prettige feestdagen in de zon gewenst.

lieve groetjes van de familie Blom

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!