Reis mee met Ilse

Benidorm

Benidorm

De 2 weken vakantie in Cuba waren geweldig !! Wat een mooi land en wat een ontzettend leuke groep deze keer. We hebben Cuba echt van oost naar west gezien. Prachtig!

Eenmaal weer thuis in de kou, had ik nog ruim een week voordat ik op woensdag zou vertrekken. Behalve alles verzamelen en inpakken voor Spanje en een paar afspraken links en rechts, heb ik vooral veel niets gedaan. De dag voor vertrek heb ik de auto volgestouwd. De dag van vertrek nog even snel foto`s gemaakt van alles in de auto. Toen ik het voorportier opende vond Angel dat er nog net genoeg ruimte was voor haar. Voor ik het wist zat ze ook in de auto. Er was zo weinig ruimte dat ze zich niet eens kon omkeren. Ik had haar graag meegenomen maar wordt zij er gelukkiger van om straks 40 uur per week alleen in een onbekend appartement te zitten…? Ik denk het niet. Nu zit ze gewoon in haar vertrouwde omgeving bij mijn ouders waar ze “hond aan huis” is.

Na een rit van 2300 km, verdeeld over 4 dagen ben ik via west Frankrijk, door de Pyreneeën (waarbij een bergpas afgesloten was waardoor ik weer helemaal terug moest om een alternatieve route te nemen) en noord Spanje, gister middag eindelijk aangekomen in Benidorm. Het is voornamelijk provinciale wegen en snelweg geweest. Soms leidde de navigatie me ineens weer het platteland op over bijna onmogelijke weggetjes dat ik me soms echt afvroeg of deze weg me wel naar mijn eindbestemming zou brengen. Maar goed, ik had er zelf voor gekozen om de tolwegen te vermijden. Het laatste uur tot aan Benidorm werd ik nog even gigantisch door de bergen gestuurd. En laat ik nou niets leuker rijden vinden dan bergen !!

Mijn overnachtingen boekte ik meestal pas een 1,5 a 2 uur van te voren. Tis toch zo ideaal dat je tegenwoordig overal je mobiele netwerk kunt gebruiken. Ik deed dit bewust pas kort van te voren zodat ik niet door “moest” rijden terwijl ik misschien totaal op was.

Het was merkbaar dat ik zuidwaarts reed. Elke dag zat er een minder dikke laag ijs op de autoruiten. De laatste ochtend (ik was al in Spanje) heb ik helemaal niet meer hoeven te krabben. Wat niet wil zeggen dat het `s ochtends lekker warm was…. Wel heb ik elke dag volop zon gehad waarbij je merkt en voelt dat de zon hier echt al wel flink kracht heeft. Dat geeft wel echt een vakantie gevoel.

Aangekomen bij het appartement, moest ik de eigenaresse bellen die het dichtstbij woont. De ander woont waarschijnlijk verder weg. Er was me al medegedeeld dat zij geen engels sprak dus in mijn allerbeste spaans heb ik me aan te telefoon netjes voorgesteld en aangegeven dat ik bij het appartement was. Daar hielp ook gelijk mijn spaanse taalkennis op. Toen ze eenmaal arriveerde met de sleutels kwamen we met handen en voeten een heel eind.

Ik zit niet in Benidorm zelf maar in La Nucia Hills (niet te verwarren met Hollywood Hills of Beverly Hills). Het appartement dat ik gehuurd heb, ziet er precies zo uit als op de foto`s. Voor wie de foto`s gezien heeft…. de kleuren vallen op zich best mee. Het is namelijk nogal kleurrijk ingericht. Ik zal kijken of ik er wat foto`s van kan plaatsen binnenkort. Ik heb het gister wat opgeleukt met meegebrachte foto`s en dingetjes.

Alles bevalt me aan het appartement behalve dat de warm water boiler, voor mijn gevoel, met 5 minuten leeg is …. Dat wordt voor mij dus oefenen om in recordtijd te douchen. Ook is het balkon niet op het zuiden. Iets wat ik wel jammer vind. Ik heb nu tot ongeveer 14 uur zon op het balkon, waar ik vandaag maar eens dankbaar gebruik van heb gemaakt….. in mijn korte broek. En menig één weet…. als ik het warm vind, is het ook warm. Maar zodra de zon weg is, is het ook gelijk fris.

Morgen heb ik een afspraak op het werk. Dan krijg ik mijn contract en papieren waarmee in een NIE nummer moet gaan aanvragen bij de politie. Pas met dit nummer mag ik hier werken. Een NIE nummer is vergelijkbaar met het BSN nummer in Nederland. Hiervoor is voor mij een afspraak gemaakt, ook morgen. Zoals het me beschreven is, is het een fluitje van een cent maar op internet heb ik gelezen dat je hier rustig een halve dag voor uit moet trekken. Ik ga het zien morgen….

Iets wat morgen ook ff moet gebeuren is boodschappen doen. Op google maps had ik gezien dat van de 3 aldi`s die er hier zijn, er 1 geopend was op zondag. Die was alleen wel 10 km ver op. Nou ja, zo kon ik gelijk de weg een beetje verkennen. Daar aangekomen stond ik dus mooi voor een gesloten deur…… Er zijn genoeg supermarkten hier maar ik heb er onderweg maar 1 gezien die geopend was, maar toen ik het zag was ik er ook al voorbij en er was geen mogelijkheid tot omkeren. Het stikt hier van de rotondes maar niet als ik er één nodig ben!

Hasta la proxima semana (tot volgende week (of eerder/later))

Reacties

Reacties

Willy

Wat een prachtige foto’s! Veel plezier in Benidorm! Enjoy!

Petra

Leuk eindelijk is het nu echt begonnen en ben je veilig aan gekomen.
Fijne tijd en kijk weer uit naar volgend verslag

Wilma

Ik hoorde van oma dat ze verhalen van je kreeg. Dus ook maar eens op zoek gegaan. Leuk hoor om over je avonturen te lezen. Groetjes en veel plezier!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!