Reis mee met Ilse

einde van deze uitdaging

In mei heb ik de laatste bezoekjes uit Nederland gehad. Begin van de maand een lang weekend een vriend en het laatste weekend mijn zusje met haar vriend. Beide erg gezellig !!

Donderdag 31 mei was mijn laatste werkdag. Eerst had ik die dag nog een uitje met de hotelgasten naar Calpe. Het was prachtig weer en iedereen heeft genoten.

Woensdag kreeg ik van C te horen dat ik me donderdag om 16 uur op het dakterras moest melden. Nu had woensdag al een collega gezegd “tot morgen” terwijl ik wist dat ze vrij was. Dus ergens wist ik al dat er wat ging gebeuren.

Om 16 uur zat het dakterras vol met hotelgasten en revalidanten. Ook de collega en stagiaire die vrij waren, waren terug gekomen. Mijn andere Nederlandse collega had avonddienst dus zij was er uiteraard ook. C had voor muziek, chips, kaas en worst gezorgd. De kokkin had beneden in de keuken bittergarnituur klaar gemaakt. Na een korte toespraak kreeg ik mijn afscheidscadeau met allemaal “Benidorm dingen”. Een mok, magneet, fotolijstje, pen enzo allemaal van Benidorm. De foto van mij en de chauffeur was de dag ervoor tijdens het uitje stiekem gemaakt door een hotelgast. Ik heb er niets van gemerkt.

Daarna was ik nog 3 dagen vrij om in te pakken, op te ruimen, middagje op terras te zitten met de stagiaire en een middagje aan het strand te zitten met C (helaas was het rot weer dus van bakken op het strand kwam niets). Maandag om rond 8.30 uur ben ik vertrokken richting Andorra. Hier wou ik graag eens doorheen en ik was nu toch relatief dichtbij. Andorra is werkelijk 3x knipperen en je bent er weer uit maar wel mooi met bergen. De 2e dag heb ik Andorra achter me gelaten en richting één van de grootste natuurparken van Frankrijk gereden. Hier ging ik de bergen weer in. Alles ging tot nu toe goed. Dag 3 begon prima maar net voor Parijs begonnen de problemen. Google maps hielt er mee op….. En die was ik toch echt nodig om thuis te komen. Na verkeert gereden te zijn, gebeld met Nederland voor hulp. Telefoon opnieuw opgestart en ja hoor, met enige moeite wou maps weer een route laden. Doorgereden, langs Parijs gekomen (met een aantal file`s op de rondweg daar. Nu is dat het probleem niet maar mijn auto heeft een koellingsprobleem ontwikkeld. Zodra ik met een warm gereden auto, stil kom te staan, raakt mijn motor bijna direct oververhit. Ik zat dus niet echt rustig in die file. Op maps kon ik zien dat die best lang was. Trucje toegepast wat me ooit eens verteld was: Verwarming op de hoogste stand, blower vol aan, ramen naar beneden (en dan ook nog de zon met ruim 30 graden op je hebben brandend) en maar hopen dat de blower voor genoeg afvoer van warme lucht kan zorgen onder de motorkap. Zelf liep ik leeg van het zweten. Wonderbaarlijk genoeg heeft de motor zich perfect gehouden in de +10 km file.) en toen…… gaf maps het helemaal op. Internet had ik nog wel dus ik kon wel appen. Uiteindelijk ben ik via de app naar huis begeleid door mijn vader. Wat niet wil zeggen dat ik niet alsnog een paar keer verkeert reed…. `s Morgens om 8 uur vertrokken, 1298 km gereden die dag, `s avonds om 23.10 over. Toch maar goed dat ik geen hekel heb aan autorijden haha.

De hele terug rit was in totaal 2345 km geweest.

Ondertussen staan thuis (bijna) alle spullen weer op z`n plek en heb ik nog een weekje vrij voordat het werkzame leven weer begint.

In de weken voorafgaand aan mijn vertrek is het me meermaals duidelijk gemaakt dat ik ten alle tijden weer welkom ben. Ik sluit niets uit…….

Reacties

Reacties

Wilma

Ik heb vanmiddag het meeste al gehoord over je terugreis, maar dat je je auto had veranderd in een sauna, wist ik nog niet:)
Geniet nog van je vrije dagen!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!