Reis mee met Ilse

Afscheidsfeestje

Afscheidsfeestje.

Afgelopen week het ik op het werk afscheid genomen van de bewoners tijdens de koffie `s morgens. Dit bleek toch minder heftig dan mijn laatste werkdag. Voor mijn gevoel heb ik het nu goed afgesloten. Toch blijft het een raar idee dat ik daar niet meer heen hoef. Omdat ik rond het middageten het gebouw verliet waren er weinig mensen die mij hebben zien vertrekken. Toch ben ik nog uitgezwaaid door de receptioniste, de pastor en 1 van de zusters.

Afgelopen weekend heb ik ook mijn afscheidsfeest gehouden voor familie, vrienden, collega`s en buren. Al met al zo`n 60 mensen waren aanwezig. Deze avond was allang gepland voordat ik wist dat ik mijn vertrek uit moest stellen.

De schuur waarin het feest gehouden werd hadden we gezellig aangekleed met lampjes, de Nl en Su vlag van crêpepapier en een paar van mijn eigen palmen. Om er nog meer een Surinaamse sfeer aan te geven heb ik kleden geleend van een Surinaamse kennis. Zij heeft ook geweldig lekkere hapjes gemaakt voor deze avond. Hier kwamen veel positieve reacties op. De hapjes bestonden uit gamba`s, bakabana (bakbanaan) met Surinaamse pindasaus (veel heter dan de pindasaus in Nederland) , pasteitjes, kabeljauwballetjes, kippenboutjes, flensjes met kokos, gevulde eieren en iets met cassave waarvan ik vergeten ben hoe het heet.

Zelf had ik bij een Surinaamse supermarkt in de stad nog bananenchip en cassavechips gehaald.

Ik kan terugkijken op een erg gezellige en geslaagde avond.

Tot het volgende verhaal en bye bye.

P.s Er staan maar weinig foto`s van het feest online. Dit om de privacy voor de mensen die aanwezig waren te bewaken.

Reacties

Reacties

Willy Veltmaat

Hoi Ilse,
Jammer dat ik er niet bij was op het afscheidsfeestje, maar we hebben elkaar nadien gesproken. Wens je morgen een goede reis en behouden aankomst. Hoop dat je snel weer verhalen gaat posten, want daar kijk ik nu naar uit nu ik deze site eindelijk heb gevonden. Hou je haaks meid!!

José Blom

Hoi Ilse,

Laatste dag in Nederland, voorlopig dan.
Voor morgen een niet al te droevig afscheid gewenst en een goede reis.
Heel veel sterkte bij het opbouwen van je leven in Suriname, nieuwe woonomgeving, nieuwe kennissenkring, etc. Spannend hoor!!
We zijn benieuwd naar je verhalen.

Groetjes, familie Blom

Wilma polman

Hoi Ilse,
Ik vind dat je in de eerste week al heel veel hebt geregeld. Goed bezig hoor! Leuk om te lezen hoe het je vergaat. Heel veel succes met werken en wonen in je nieuwe land.
Groetjes, Wilma

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!