Reis mee met Ilse

Druk druk druk

Druk druk druk.

3 weken geleden dacht ik eindelijk een appartementje gevonden te hebben. Via via was ik hieraan gekomen. Ik ben gaan kijken. Allemaal super basic, geen warm water, geen airco, geen wasmachine, geen ingerichte keuken met bv glazen, borden en bestek. Een koelkast met vriezer, een kooktoestel, bed, kast en tafeltje met stoeltjes stond er. De prijs die hij tussen neus en lippen door noemde stond me ook wel aan dus al dat minimale nam ik dan maar voor lief. Ik had wel alles voor mezelf en dat was wat ik wou. Ik zou niet voor langere tijd in een huis met meerdere kunnen wonen en alles moeten delen behalve je slaapkamer.

De week erna zou ik de sleutel ophalen. Ivm werk kon ik niet eerder. Ik had zo bedacht dat ik op maandag de sleutel zou halen en op woensdag zou overhuizen. Maandag op de afgesproken tijd melde ik mij keurig bij de verhuurder om de sleutel in ontvangst te nemen. Alles ging goed totdat hij over de huurprijs begon. Die steeg ineens met 50 USD. Ik heb er even wat van gezegd maar het was mijn woord tegen het zijne. Ik heb toch de sleutel genomen en ben begonnen aan een enorme poetsklus. Na een tijdje moest ik stoppen omdat ik op tijd moest zijn voor salsales. De twijfel over het houden van het appartement of toch overgaan woensdag was er meteen al. Na salsa heb ik het er met Riet over gehad en van haar mocht ik best nog een tijdje blijven totdat ik echt iets gevonden had wat helemaal goed voelde. Dat deed het nu niet meer omdat de prijs ineens ophoog gegaan was. Ik had ook helemaal geen zin meer om te verhuizen. Omdat ik qua werk druk was en ontzettend heb lopen twijfelen heb ik zaterdag pas de huur opgezegd. Uiteraard moest ik een klein bedrag betalen omdat ik wel de sleutel heb gehad.

In de tussentijd heb ik bij een collega geïnformeerd of het appartementje waar ik via haar in november al eens ben wezen kijken, nog vrij was. Voor ik hier antwoord op had, waren we weer een paar dagen verder. Na een paar dagen wachten kreeg ik 2 weken later te horen dat het vrij was en dat ik er zo in kon. Vorige week dinsdag heb ik de sleutel gehaald en woensdag ben ik volledig verhuist. Nu heb ik voor vrijwel dezelfde prijs wel warm water, airco, wasmachine, wifi en een volledig ingerichte keuken. Ik ben helemaal happy. Ik woon nu 3 straten verder als waar ik gewoond heb dus nog steeds in Noord waar ik ook heel graag wou blijven.

Qua werk ben ik weer volop aan de bak. Ik sta weer 40 uur ingepland. Helft in de zorg en helft achter de receptie. Ik vind het werk bij de receptie echt leuk om te doen. Het is weer eens wat anders dan bloedsuikers prikken en bloeddrukken meten. Heerlijk om af en toe gewoon even niet met zorg bezig te zijn. Ook draai ik nog extra diensten. Het gekste wat ik laatst gedaan heb is 21 uur achter elkaar werken. Ik werd thuis gebeld op mijn vrije dag of ik alsjeblieft een paar uurtjes wou komen omdat het druk was. Om 11 uur was ik er en door die drukte en ziekte van een collega was ik de volgende morgen pas om 8 uur klaar om naar huis te gaan. Om 15 uur werd ik weer verwacht voor “ mijn eigen” dienst. Maar 16 uurs diensten komen bij mij nog wel eens voor. Daar naast werk ik ook nog gewoon mijn 16 uur per week bij de thuiszorg. Dus…. Druk druk druk. Een avondje wat drinken met vrienden is echt plannen. Gek genoeg kan ik het hier allemaal aan. Werkte ik in Nederland een 8 uurs dienst, was ik daarna gesloopt. Hier voelt het als een eitje. In Nederland deed ik soms gekke dingen wat betreft diensten en uren maar hier kan het nog veel gekker..!

Gister was ik zowaar 1 hele dag vrij (klinkt zieliger dan dat ik ben hoor). Ik ben met een paar Nederlandse collega`s heerlijk een dagje en nachtje naar Groningen geweest in het district Saramacca. Hier mochten we gebruik maken van het vakantiehuis van een oud patiënt. Het huis had een pier aan de Saramacca rivier. Echt super mooi plekje. Na weer een nacht creperen in de hangmat zijn we vandaag op tijd terug gereden naar de stad omdat ik vanmiddag weer moest werken. Anika was al vaker bij deze vrouw geweest. Toen zij hoorde dat ik langer in Su bleef, werd ik gelijk uitgenodigd om te komen als ik wou. Het is gewoon een te aardige vrouw (zij woont in het dorp), te mooi plekje en goed bereikbaar met de auto om er geen gebruik van te maken. Het is een anderhalf uur rijden ongeveer dus goed te doen om ff een dagje heen te gaan.

Als ik een paar dagen vrij ben, ga ik weer!

Reacties

Reacties

Sonja

Heerlijk Ilse je eigen stekkie, met Riet toch nog in de buurt.
De eerste verhuurder heeft nu een huisje wat heeeel goed gepoetst is mag eigenlijk wel beloond worden ;)
De vele uren werken zijn goed te doen !?
Door de andere mentaliteit en thempo !?
Wat heb je al leuke contacten op gedaan waadoor je extra kunt genieten.
Liefs xx

Wilma

Hoi Ilse,
Heel fijn dat je nu een plek voor jezelf hebt. En dan met zoveel extra's. Lijkt me een stuk prettiger dan zo erg basic. Ik ben blij te lezen dat het goed met je gaat. Groetjes Wilma

Patricia

Tof dat je eindelijk je eigen stek gevonden hebt. Ik ben ook blij te horen dat het je goed gaat. Groetjes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!