Reis mee met Ilse

Hoe het (weer) begon.....

Lang geleden dat er op dit blog wat gebeurd is. Echt reden was er ook niet toe. Tot nu.....


Na 1,5 jaar werken met een vast contract had ik inmiddels zoveel overuren opgebouwd dat ik daar toch al snel 4 maanden van vrij kon nemen. Uitbetalen van al deze uren vond ik zonde, ik ben immers geen onnodige sponsor van de belastingdienst. Ik had 4 maanden als zzp'er kunnen door werken maar ik wou graag iets speciaals, aparts doen met deze periode. Ergens in m'n achterhoofd lonkte het buitenland wel weer. Dat ik voor zo'n (relatief) korte periode niet overzees wou, was me gelijk duidelijk. Daarvoor vind ik de kosten te hoog (vliegticket en auto kopen/huren) en de periode te kort. Europa.... als me dat zou gaan lukken zou het mooi zijn. Lekker klimaat was wel een pré. Dan kom je al snel uit bij Portugal of Spanje.


Dit alles zal zo rond oktober vorig jaar zijn geweest.


De eigenaar van het zorghotel waar ik in Suriname voor gewerkt heb, heeft ook lang een vestiging in Alicante, Spanje gehad. Het leek me makkelijker binnen komen als ik de eigenaar al kende.Ik heb verschillende mailtjes en telefoontjes er aan gewaagd tot ik na 3 weken volharding eindelijk iemand aan de lijn kreeg die me totaaaaal ongeïnteresseerd liet weten dat ze niet iemand aannamen voor 3 maanden. In de tussentijd was ik er ook achter gekomen dat het zorghotel niet meer van hem was.


Balen !!! Maar ik geef niet zomaar op.


Na enig speurwerk op internet, vond ik een ander zorghotel in Alicante. Zonder eerst te vragen of ze voor 3 maanden iemand aannamen, heb ik gelijk een open sollicitatie gestuurd. Binnen 24 uur had ik een super enthousiaste reactie terug. Zo kon het dus ook !! Na wat heen en weer gemail, kwam het er op neer dat ik toch echt die kant op moest komen voor gesprek. Eind november ben ik geweest. Super zenuwachtig natuurlijk... Over het gesprek zelf had ik zo mijn twijfels achteraf. Dit kon wel eens op niets uitdraaien dacht ik nog.


Na een week in spanning te hebben gezeten, kwam het verlossende mailtje. Ik was welkom voor 3 maanden in de periode die ik aangegeven had. Ik had voor de zekerheid nog geen vrij genomen van het werk maar daar bleek het gelukkig geen probleem te zijn om mijn overuren op te nemen.


Appartementje is gehuurd, de auto gaat nog ff voor de apk (ga je met de auto ?!? Ja, ik ga in m'n uppie met de auto) en de spoedcursus Spaans zit er ondertussen ook op.


M'n (voorlopig) laatste werkdag heb ik ook gehad. Ik ga nu eerst lekker 2 weken op vakantie en ergens in week 8 vertrek ik naar Benidorm, Spanje om 1 maart te beginnen met werken en pas in juni terug te keren.


Mocht je het leuk vinden om ook deze buitenlandse ervaring te volgen... blijf dan vooral ingeschreven in de mailinglist.

Heb je wat minder interesse.. prima, geen probleem. Kijk dan even of je je zelf kunt verwijderen.

Sta je nog niet in de mailinglist ?!?! Schrijf je dan vooral in !!! Zo krijg je automatisch een mailtje als ik weer wat nieuws gepost heb.


Adios !!!




Reacties

Reacties

Willy Hoek

Hoi Ilse,

Leuk om zo een beetje met je mee te kunnen op avontuur ?

Heel veel plezier, enorm genieten en met een dosis zon en een supertoffe ervaring in juni weer terug!

Ik blijf je volgen!

Groetjes Willy

Ingrid

Hoi hoi, dat leuk om zo in je avontuur mee genomen te worden. Ik hoop dat je een leuke tijd gaat beleven en natuurlijk je leerzame ervaringen.
Ik zal dat iedergeval niet durven zo alleen op vakantie.

Zal graag een keer met jou op vakantie gaan om ook is te zien hoe jij zo iefs aanpakt, niet dat ik dan alsnog alleen zou gaan maar voor gezelligheid hahah
Veel plezier en zie je wel weer als je terug bent.

Groetjes

Sonja Veldkamp

Ga je zeker weer volgen, leuk leuk xx ?

Petra

Goedereis meid.
Ben benieuwd naar je eerste verhalen.
Respect dat je in je auto alleen nu die kant op bent.
Hele goedereis en een fijne tijd.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!