Reis mee met Ilse

Tijd voor een update

Het is alweer even geleden dus tijd voor een update.

Inmiddels hebben de eerste hotelgasten van hun vakantie genoten. Elke door de weekse dag is er een uitje gepland. Dit kan een ochtend, middag of dag uitje zijn. Ochtendje naar de markt, dagje naar een palmentuin of een middagje wandelen in een mooi gebied. De meeste uitjes zijn `s middags. Omdat ik alleen dagdiensten draai, hoef ik met deze uitjes niet mee maar doet te collega van de avonddienst dit. Ik ben 1x met een daguitje mee geweest naar de palmentuin in Alicante. Dat betekend dat ik van 8.00 tot 10.30 uur bezig ben met wassen, aankleden en de bedden opmaken en daarna als begeleiding mee ga met de groep.

Momenteel zijn er even geen hotelgasten maar wel revaliderende gasten. Ik heb `s morgens dus gewoon mijn werk op de 4e etage en daarna ga ik weer naar de verpleegafdeling. Net zo als mijn eerste 2 weken. Vanaf volgende week zijn er doorlopend hotelgasten.

Natuurlijk heb ik af en toe ook een vrije dag. Zo ben ik een middagje wezen shoppen in Alicante. Via een bergroute ben ik er heen gereden. Verder ben ik met de Nederlandse stagiaire een middagje naar een baai geweest. Het zonnetje scheen heerlijk maar er stond een erg koude wind. Lekker ingepakt hebben we daar de middag gezeten. Om er te komen was even een dingetje. Google maps wou me met de auto een stukje over de boulevard leiden. Ik kon me niet echt voorstellen dat ik daar met de auto mocht komen, zo tussen alle mensen door dus op de half geïmproviseerde rotonde die er lag maar weer weg gereden. Auto langs de kant gezet en een andere route zoeken. Maar die bleek er niet te zijn, dit was echt de enige weg er naar toe. En op de foto`s van de baai had ik auto`s zien staan dus het moest kunnen. Na tig rondjes door de wijk (het is allemaal éénrichtingsverkeer en bij de 3e poging op de rotonde, reed er een auto voor mij die ook de boulevard opging. Oke…. Het mag dus echt…. dus wij erachteraan. Niet veel later stonden we op de plek van bestemming.

Maar ik vind het ook heerlijk om gewoon een dagje lekker thuis te zijn. Zeker nu het mooier weer is geworden. Gewoon lekker met een boek de hele dag in de zon.

Pasen schijnt in Spanje een hele happening te zijn met allerlei processies. C had opgezocht dat er afgelopen donderdag één zou zijn om 21.00 uur. Eenmaal in het oude centrum van Benidorm, bij de kerk, was er niets te beleven. Aldaar op het programma gekeken en zodoende kwamen we er achter dat we bij de verkeerde kerk stonden. Die kerk had vrijdag pas een processie. De processie van donderdag was bij een kerk 3 km verderop. Dit was ons te ver lopen. Bovendien was het al 21.00 geweest dus eer wij bij de juiste kerk waren, was de processie allang aan de gang. Ik heb toen een tour door het oude centrum gekregen en we zijn in een tapasbar beland waar we (te) lang hebben zitten kletsen. We moesten vrijdag beide weer werken, ik alleen om 8.00 uur, zij pas om 10.00 uur. Dat werd een kort nachtje voor mij.

Vrijdag zouden we een nieuwe poging wagen maar aan het begin van de avond had C geen puf meer (drukke week gehad op het werk, dit wist ik) en was ik dusdanig verkouden geworden dat de zakdoekjes niet aan te slepen waren (dat is gelukkig nu weer over).

Gister (ik was weer vrij) ben ik met C naar het stuwmeer van Gualalest geweest. We hadden haar honden meegenomen en daar lekker gewandeld. We wouden ook het dorpje bezoeken maar reden hier al stapvoets in vanwege de drukte. Ondanks een aantal grote parkeerplekken die dit kleine dorpje heeft, werd er zowel in als tot ver buiten het dorp aan beide zijden langs de weg geparkeerd, die geen brede berm heef. Gevolg…. verkeer van 2 kanten dat elkaar nauwelijks kan passeren. Ik durfde af en toe mijn hand echt niet tussen de spiegels te steken… Dit ook maar niet gedaan :P. Maar jemig… wat een ramp om weer uit het dorpje te komen. We hebben er dus niet veel van gezien. Een kilometer buiten het dorp parkeren en vervolgens polonaise lopen door het dorp leek ons niet wat. We zijn naar haar huis gegaan en daar lekker in de zon met haar vriend zitten barbecueën.

Nog een paar daagjes werken en dan komen mijn ouders !!!

Reacties

Reacties

Petra

Je hebt het zo te lezen naar je zin.
Leuk dat je iemand hebt die leuke dingen samen doet.
Fijn je kan aftellen tot je ze weer ziet.

Succes met werken en fijne vrije dagen

Liefs

Wilma

Ilse, wat leuk om weer te lezen hoe het je vergaat in Spanje!
Veel plezier met je ouders en geniet van de Spaanse zon☀️
Liefs

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!